top of page

השפעת הנפש על הגוף


כמעט לכל כאב, מועקה או בעיה גופנית אפשר למצוא הסבר פיזיולוגי. אבל - הם יכולים להיות גם סימני התראה מוקדמים לכך שיש לנו רגשות מודחקים.


רצוי לשקול גם את המשמעות העמוקה שלהם בכדי לטפל בבעיה ובכדי שהיא לא תחזור במקום אחר כמו "אותה הגברת בשינוי אדרת ".


אני משתפת אתכם במספר הצעות לבחינת בעיות נפוצות:


* ידיים ורגליים קרות - אתם מדכאים את רגשותיכם , פוחדים לשבור את הכללים או מרגישים שאינכם ראויים לקבל את מה שאתם רוצים. חשבו ודברו על כך עם מישהו...


* גרון כואב - אינכם אומרים את מה שאתם חושבים או מרגישים. נסו לבטא את רגשותיכם. נסו לשיר , להמהם , לצרוח - כל דרך של הפקת צליל - עוזרת לשחרר את החסימה בגרון .


* דלקת בשלפוחית השתן - אתם חשים צער , כעס , אכזבה. מי או מה מכעיס אתכם? הביעו את רגשותיכם. אם אינכם יכול לבטא זאת בקול אז ממליצה לכתוב מכתב , לצייר ציור או לחבוט בשק איגרוף 


* כאבי גב תחתון - אתם סובלים מעומס יתר , עודף אחריות או כורעים תחת הנטל. החזירו מעט כיופים לחייכם. עשו גם מה שאתם רוצים או מרגישים שזה נכון לכם ולא רק מה שחייבים במרוץ האינסופי שבו אנו חיים. חלקו אחריות גם על אחרים והטילו סמכויות בכדי להוריד מהנטל שעל גבכם.


* צוואר תפוס - מישהו נוהג בכם בחוסר הגינות , אתם מעוצבנים ומרוגזים בגלל מישהו (או בגלל ההתנהגות שלכם ). מי זה האיש , או מה זה הדבר ש"תופס" בצווארכם? כתבו מכתב לאדם זה - אתם לא חייבים ממש לשלוח אותו, אך עצם הכתיבה יש בה תהליך מרפא.


*כל הכתוב לעיל הנו למטרות מידע בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ או טיפול הניתן על יד מטפל מוסמך. אין להשתמש במידע זה לאבחון או טיפול בבעיה או במחלה. 

רוצים להצטרף לרשימת התפוצה שלי ולשמוע עוד על בריאות טבעית?

bottom of page