אמפנדס טבעוני ללא גלוטן



רכיבים ואופן הכנה


1. למלית - לשים בסיר חם כפית שמן קוקוס + כמון + כורכום + קארי. לתת לזה להתחמם חצי דקה-דקה ולהוסיף (הכנסתי את כל המרכיבים הבאים ביחד) - 2 תפוחי אדמה קטנים מקולפים וחתוכים לקוביות, 2 עגבניות אדומות ובשלות מגורדות או קצוצות, גזר מקולף וחתוך לקוביות, מעט אפונה ירוקה קפואה 

מוסיפים חצי כוס מים, מחכים לרתיחה ואז מנמיכים את האש, מכסים ונותנים להתבשל עד שהכל רך.

לאחר כן מורידים מהאש ומצננים מעט.


בינתיים עוברים להכנת הבצק.

2.לבצק - 

שלב א' - מערבבים בקערה כוס קמח חומוס + 2 כפות שמן קוקוס + 4 כפות מים + 1/4 כפית מלח אטלנטי.

לשתי עד לקבלת בצק, כיסיתי והכנסתי מעט למקרר.

שימו לב - אם צריך להוסיף עוד טיפת מים, תוסיפו. לי לא היה צורך.


שלב ב' - מוציאים את הבצק מהמקרר, מקמחים את השיש או כל משטח עבודה אחר בקמח אורז מלא/קמח תירס טחון דק/קמח חומוס.

בעזרת מערוך מרדדים את הבצק, לעובי דק (לא שקוף אך דק וקליל), קורצים עיגולים (אני השתמשתי בכוס רחבה).


מרטיבים את העיגול התחתון עם היד, שמים כפית מלית בפנים (ניתן לטחון את המלית עם מזלג בכדי שיהיה יותר קל לסגור את האמפנדס.

ואז מניחים מעל את העיגול השני ובעזרת מזלג קטן סוגרים את כל הפינות של העיגול.

שימו לב זה לא בצק שמרים או כל קמח אחר אשר מכיל גלוטן. הבצק יותר יבש ויש לנהוג בו בזהירות :)

יצאו לי שישה אמפנדס מהכמות הבצק הנ"ל אז אם יש צורך ביותר, הכפילו ושלשו כמויות.


3. מניחים על תבנית אפייה משומנת מעט, מרטיבים מעט עם כף היד את הבצק מלמעלה ומברישים במעט שמן קוקוס.

מכניסים לתנור אשר חומם מראש ל 200 מעלות. (כל תנור שונה אז תבדקו שלא נשרף). אין צורך לחכות להשחמה, כשהבצק הופך קשיח, משמע הם מוכנים.


אשמח לשמוע ממי שמנסה, איך יצא!!

בהצלחה לכולם 

רוצים להצטרף לרשימת התפוצה שלי ולשמוע עוד על בריאות טבעית?

  052-670-7577 (וואטסאפ בלבד)

© 2020 by Moran Bar Lev. Made by Alechka