top of page

הכל על אגוזים


כולנו אוכלים מהם - אז החלטתי לעשות קצת סדר בכל הבלאגן...


אגוז הוא מזון מרוכז המכיל כמויות גדולות של שומן וחלבון. בנוסף מכיל סיבים תזונתיים,ויטמיני B,מינרלים (ברזל,סידן,נחושת,אבץ) ונוגדי חימצון שונים.


רצוי מאוד להימנע מאכילת אגוזים קלויים מכיוון שהחימום גורם לאיבוד רב של ויטמינים ומינרלים. ולהתחמצנות של חומצות השומן - מה שמעלה את הסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם.


האגוזים הנפוצים ביותר הם:


פקאן - נוח עיכול למרות תכולת השומנים הגבוהה - כ- 70% . עשיר בויטמיני B , בעיקר בויטמין B2. בעל תגובה חומצתית.


מלך - פחות שומני מהפקאן - כ 65% ובעל תגובה יותר חומצתית ממנו.


מקדמיה - בעל ערך תזונתי גבוה. בעל תכולת שונן דיי גבוהה וקל לעיכול.


קשיו - זהו לא אגוז במובן הרגיל של המילה אלא זרע של תפוח בר. הוא מכיל חומר רעיל בקליפתו ולכן מגיע אלינו כבר קלוי.בעל תגובה חומצתית.


פיסטוק - אגוז זה נוטה להתקלקל מהר מאחר וקליפתו פתוחה מעט. בהשוואה לאחרים , תכולת השומן בו נמוכה יחסית - כ 55% .יש בו 20% חלבון , ויטמין B1,B3,חומצה פולית ,ויטמין A ואשלגן. הוא קל לעיכול. בעלי תגובה בסיסית ועוזרים לאזן חומציות.


ברזיל - בעל תכולת שומן גבוהה. אם יש אפשרות אז רצוי לקנות אותו בקליפתו.בעל תגובה בסיסית. מכיל את מינרל הסלניום בכמות גדולה מאוד. ומינרל זה מגביר את פעילות נוגדי החימצון. מכיל מעל 70% שומן


לוז - אגוזים קטנים המכילים כמות גבוהה של ויטמין E , מעט ויטמיני B 15% שומן ו 15% חלבון.עשיר בסידן,מגנזיום,ברזל,נחושת,אשלגן,אבץ וסלניום.


צנובר - בעל תכולת שומן גבוהה מאוד. מכיל הרבה חלבון מרוכז ולכן יש לאכול ממנו בכמות קטנה.בעל תגובה חומצתית.


קוקוס - האגוזים היחידים המכילים בעיקר שומן רווי. הם קשים לעיכול. בעלי תגובה חומצתית.כשהקוקוס טרי בשרו לבן ובתוכו יש נוזל צלול הנקרא חלב קוקוס. רוב האגוז הוא שומן - כ 90%.


שקדים - מכילים כ 60% שומן וכ 30% חלבון.עשירים בסידן ומכילים חומצות שומן חיוניות (בעיקר אומגה 6).יש בהם יחס טוב בין נתרן ואשלגן ובין סידן ומגנזיום ולכן הם מומלצים לילדים ומבוגרים כמקור טוב לסידן. הקליפה מכילה חומצה ציאנידית , ובגלל היותה רעילה מומלץ לאכול אותם קלופים.


בוטנים - נחשבים לקטנייה הגדלה על האדמה. מכילים כ 50% שומן וכ 25% חלבון.נחשבים לאלרגניים מאוד. הוא עובר בחלב אם וגורם לעיתים להתפתחות של רגישות סמוייה לאלרגן זה ולאלרגנים אחרים.


שימו לב שאתם קונים אגוזים טריים ולבנים. אחרת לא רק שהם לא מועילים - הם מזיקים לבריאות!!

רוצים להצטרף לרשימת התפוצה שלי ולשמוע עוד על בריאות טבעית?

bottom of page